För- och nackdelar med reklampennor som profilreklam

Fördelen med att ha reklampennor som profilreklam är att pennor är något som de allra flesta använder sig av och gratis pennor är något som få tackar nej till. En nackdel med att ha reklampennor som profilreklam kan till exempel vara att man inte ser företagsreklamen eller inte tittar efter den.

Om du har ett företag så kan det vara bra att ha olika profilreklam-produkter, det finns hur mycket som helst som du kan använda som profilreklam, men just i denna artikel kommer vi att gå igenom både för- och nackdelar med att ha pennor som profilreklam, detta på grund av att pennor är bland de vanligaste och enklaste att ha som just profilreklam.

Att ha pennor som profilreklam

Att ha pennor som profilreklam kan som sagt vara både bra och dåligt, men kanske är det extra dåligt om du endast har pennor som profilreklam då de kan vara svårt att lägga märke till reklamen. Här kommer du att få läsa om för- och nackdelar med att ha pennor som profilreklam.

Fördelar

  • Snyggt
  • De flesta av oss använder pennor
  • När folk erbjuds gratis pennor så tackar de sällan nej
  • Du kan välja att endast använda profilpennorna i företaget
  • Enkelt
  • Relativt billigt

Nackdelar

  • Alla kanske inte lägger märke till reklamen på pennorna
  • Pennorna kanske tar slut med jämna mellanrum
  • Det kan vara svårt att få plats med reklamen på en penna

Som du ser så finns det både för- och nackdelar, men vi tycker att de finns fler fördelar än nackdelar med att ha pennor som profilreklam. De flesta tittar ju ändå på en produkt som används.

Mer information om att ha pennor som profilreklam

Om du bestämmer dig för att använda pennor som profilreklam efter att du läst denna artikel så finns det några saker som du kanske bör tänka på när du ska införskaffa dina reklampennor.

De första du bör göra när du ska införskaffa reklampennor är att fundera ut vilken slags penna du vill att ditt företag eller din förening ska ha som profilpenna. Du kanske till exempel vill ha bläckpennor eller blyertspennor eller stiftpennor, vi tycker därför att det är bra att fundera på detta först. När du har kommit fram till vilken slags penna du vill ha som reklampenna så är det dags att fundera ut hur reklamen på pennan ska se ut. Om du vill så kan du till exempel använda ditt företag eller din förenings logga på pennan, men bara om du vet säkert att den får plats på själva pennan. Annars kan du använda dig av bra redigeringsverktyg på nätet för att ta fram en design som du tror kommer att passa, men vi rekommenderar dig dock att använda ditt företagsnamn som reklam så att det blir enkelt för andra att veta vilket företag reklamen tillhör.

När du väl har kommit fram till ett bra resultat så är det dags att välja vilken bläckpenna, blyertspenna eller stiftpenna du vill använda dig av. Ett tips är att gå till en butik som säljer pennor och välja ut en specifik penna som du vill ha som reklampenna, det brukar också finnas bra och snygga pennor på nätet som du kan välja bland.

När du sedan är färdig med både val av pennsort, val av design och val av typ av pennsort så är det dags att höra av sig till ett företag som arbetar med att göra profilreklam. För att hitta ett sådant företag så är det bra att söka runt lite på nätet. När du väl hittar ett företag som arbetar med profilreklam så är det väldigt viktigt att du bland annat läser recensioner och bildar dig en uppfattning om företaget verkar seriöst. Ta sedan kontakt med de företag du väljer och skicka in dina förslag och önskemål. Vi rekommenderar dig att fråga företaget om de skulle vilja på börja ett samarbete med dig så att du enkelt kan få din profilreklam direkt när du är i behov av ny. Dina reklampennor kommer förmodligen att ta slut titt som tätt så därför kan det alltså vara bra att ha ett samarbete med ett profilreklams företag som vet exakt hur du vill ha dina reklampennor och som kan leverera dem snabbt.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.